4 Aralık 2015 Cuma

Panik yok ! Bizim evde de durum aynı...


Blog, Facebook ve Instagram'da aktivite ve oyunlarımızı paylaşıyorum biliyorsunuz. Bazı takipçilerimden Janjan ile alakalı sorular içeren mesajlar aldım. 

-Ne kadar uyumlu; hiç yaramazlık yapmıyor mu ? 
-Ne kadar mutlu sizi hiç üzmüyor mu ? 
-2 yaş sendromu yaşamadınız mı ? 

Panik yok ! Bizim evde de durum sizin evinizdekiyle aynı... Sizin karşılaştığınız bütün zorluklarla biz de karşılaştık ; karşılaşıyoruz. Neticede JanJan da bir çocuk 
Janjan'ın 2 yaşını doldurmasından 2 ay sonra başlayan 2 yaş sendromu 3 yaşına 3 ay kala tüm hızıyla devam ediyor ve her seferinde taktiklerimizi boşa çıkarmak için farklı şekillerde kendisini gösteriyor. 
Dönem dönem anlatmak gerekirse : 

- Kendim Yapacağım Dönemi 

Bu dönemde herşeyi kendisi yapmak istedi . Kendim yiyeceğim , kendim yıkanacağım , kendim giyineceğim. Neyi kendisi yapmak istediyse onun güvenliğini ve sağlığını tehlikeye atmayacaksa izin verdik. Eyvallah ! Tabi ki yapsın ama maalesef daha o beceriye sahip olmadığı için başarısız oldu. Kendi yerken üzerine dökülmesin istedi , ayakkabısını sol tekini sağ ayağına giysin istedi , pantolonunu ilk seferde doğru giysin istedi; olmadı kızdı,bağırdı,ağladı. Ama biz bir sonraki seferde yine izin verdik "yapamıyorsun biz yapalım" demedik çaktırmadan yardım ettik.

- Yapmayacağım Dönemi

Bu dönemde hiçbirşey yapmak istemedi. Yemeyeceğim, yıkanmayacağım, giymeyeceğim...
Ebeveynleri olarak elimizdeki silahı kullandık "Tamam o zaman kendin yap" "Hayır yapmayacağım"
Uuuuups silahımız işe yaramadı ; yeni taktikler geliştirdik; tersten konuşmayı öğrendik. Ne yapması / yapılması gerekiyorsa tam tersini söyledik. Bazen seçenekler sunduk. Onu mu giymek istersen bunu mu giymek istersin ?
Arada işi yarışa döktük altını değiştirmemiz gerekiyorsa oyuncak ayı , top , araba ne varsa bez bağladık onlar kazandı ; "sen yeme ben yiyeceğim" dedik. Okula gitmek istemediği sabahlarda 2 tane okul bisküvisi sunduk ona ; evde arabaya bindiği zaman 1 tane, okulda arabadan indiği zaman 1 tane kazandı. Günün sonunda ne istediysek yaptırdık.

- Öfke ve Küsme Nöbetleri Dönemi

Yapmayacağım dönemine benzer şekilde karşımıza çıkan ama tersten konuşma ve seçenek sunma taktiklerimizi yerle bir eden dönem ve hala yaşıyoruz.

Janjan : Yemek yemeyeceğim
Cahil Anne : Onu mu yersin bunu mu yersin ?
Janjan : Hiç birini yemeyeceğim !
Cahil Anne : Tamam oğlum istemiyorsan yemek yeme
Janjan :  \*?^# [£! küstüm sana  & kızdım sana !!! 

ve Janjan odayı terkeder...

Bu sadece bir örnek ; bazen ona "ne olur "diye yalvarmamı mı bekliyor acaba diye düşünüyorum.
Kendimi yetersiz , başarısız hatta sevilmeyen anne gibi hissediyorum.

10 gün önce bel fıtığı ameliyatı oldum. 3 adet fıtık aldılar ; 20 gün raporluyum. Yatmam lazım. Taburcu olduğumun 2. günü Janjan hasta oldu ve o günden beri okula gidemiyor. Kusuyor , öksürüyor , ilaçlar bağırsaklarını bozdu. İlaçlarını alması , altının değiştirilmesi , temizlenip paklanması, yemeğini yemesi gerekiyor. Kız kardeşim ve annem yanımda ama mümkün değil el sürdürtmüyor kendisine. Hasta yatağımdan kalkıp olaya el atmak zorunda kaldım. Teyze ve anneanneye kök söktürdü de bana "ay annecim sen hastasın peki" mi dedi . Tabi ki hayır ... Egosantrik dönemde bir çocuk var karşımda , bencil ve sadece kendi isteklerini düşünüyor bu dönemde. Empati yok. Acınacak durumdayım

" Çocuğum altının değiştirilmesi gerektiğini söylediysem değişecek,uyku saati dediysem uyunacak, yerde yatma dediysem halıya geçilecek, ilaç içilecekse içilecek .Ben senin annenim okul arkadaşın değilim !"bile  dedim. Atar matar işe yaramıyor. Onu üzüp,kendinizi hırpaladığınızla kalıyorsunuz. Yapmayacaksa taklalar atsanız bile yapmıyor bu dönemde. O yüzden kaybedeceğimiz yarışa girmeyip ebeveyn egolarımızı astık dolaba... Ne zaman isterse o zaman yapıyor.

Özetle bizim evde de durumlar aynı canlarım...
Bundan çok değil  6 ay sonra bu yazıyı dönüp okuyacağım ve "VAY beeee !!! ne günlermiş , ne çabuk unuttum" diyeceğim.

https://www.facebook.com/cahilanne

https://instagram.com/cahil_anne/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder