10 Mart 2016 Perşembe

Bebeğinize başka annenin sütünü verir misiniz ?


Sezeryan öncesinde çektiğim 5 saatlik doğum sancısı sayesinde süt üretimini sağlayan hormon tetiklendi. Ve en azından doğumdan sonra sütüm geldi mi, gelmedi mi, gelecek mi stresi yaşamadım. 
Janjan günde en fazla 100 ml tüketebiliyorken ben 500 ml'e yakın süt sağıyordum. Yoğun bakımdayken sütümü sağarak dondurucularda depolamak zorunda kaldım. Benim dondurucu çekmecelerim yetmeyince bir kısmını kız kardeşime transfer ettim.

JanJan ile aynı dönemlerde yoğun bakımda olan ikizler vardı. JanJan'ı ziyarete gittiğimde mutlaka onların küvözlerine de uğrayıp selam veriyordum. Bir gün yoğun bakım hemşiremizle sohbet ederken ikizlerin annesinin üzüntüden sütünün kesildiğini bu nedenle mama ile beslemeye başladıklarını öğrendim. Anne sütünün bebekler için en iyi besin kaynağı olduğu, piyasadaki mamaların anne sütüne en yakın olmaya gayret ettiği bir dönemde en azından yoğun bakım sürecinde destek olmak istedim miniklere. Dondurucuda bekleyen sütlerden memnuniyetle getirebileceğimi söyledim hemşiremize. Yüzündeki şaşkınlığı hiç bir zaman unutamayacağım. Bunun çok kıymetli bir öneri olduğunu ve  anne ile benim konuşmamın daha doğru olacağını söyledi. Ertesi gün karşılaştık. Ve teklifimi kader arkadaşımla paylaştım. Hemen cevap veremeyeceğini düşünmesi,doktora ve eşine danışması gerektiğini söyleyip bir sürü teşekkür ederek ayrıldı yanımdan. Şu anda tam olarak hatırlayamıyorum ya 2 ya da 3 gün sonra teklifimi kabul edemeyeceğini iletti. Aradan geçen süre oldukça uzundu ; belli ki bu konu hakkında bayağı düşünerek bu kararı vermişti. Bu nedenle ısrar etmedim; bir daha konuyu açmadım.

Neydi o anneyi alıkoyan ? Süt annelik ve süt kardeşlik ile alakalı dini kaygılar mı yoksa beni tanımıyor olması mı ? Lohusalık dönemine özgü maksimum düzeye ulaşmış yetememe düşüncesi mi? Hiç bir zaman öğrenemeyeceğim ne düşündüğünü. Ama siz benimle paylaşır mısınız düşüncenizi? Alkol , sigara , ilaç  kullanmayan ; yeni doğum yaptığı için beslenmesine ve süt sağımı sırasında hijyenine kendi bebeği için ekstra özen gösteren başka annenin sütünü bebeğinize verir misiniz ? 

#bloggeranneler #oyunzamanı #janjan #cahilanne #bloggermom

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder