23 Eylül 2015 Çarşamba

Kolik mi dediniz ? Ne ki oooo ? Araba markası filan mı ?



Sabah hastanedeki odaya yerleştik. Yarım saat sonra hemşirelerimiz Janjan'ı getirdiler :)
Bütün gün kucağımızdan bırakmadık. Kurulu bebek gibi 3 saatte 1 uyanıyor besle,altını değiştir , kokla,uyut

Arada hemşireler gelip kontrol etti  Her şey yolunda Süpeeeer çok şükür :)
Gece mışıl mışıl uyumaya başladı Biz de artık yatalım dedik Daha yastığa kafam değmeden bir feryat koptu  Fırladım baktım sanki birkaç dakika önce mışıl mışıl uyuyan yavru o değil Hemen aldım yatağından, peşpeşe emzik,meme,biberon denedim Yok almıyor Hımm altını kirletti o zaman, açtım altı da temiz :/
15 dakika geçti hala ağlıyor Odayı bırakın hastane yıkılıyor
Hemşiremiz girdi odaya biz eşimle Janjan'a ööööyle bakakalmışız.
"aaaaa ne oldu sizeee gel bakalım" dedi kucağına aldı Janjan'ı
"Uyuyordu... Birşeyi yoktuuuu...Altı temiz, Karnı tok hebe hebeeee" birşeyler geveleyebildim
"Kolik" dedi hemşire, sesi hala kulaklarımda dün gibi "Kolik mi dediniz ? Ne ki ooo ? Araba markası filan mı ?" "Gaz sancısı diyen var, sebepsiz olduğunu da söyleyen var" dedi "Tamam ne yapacağız ? Nasıl geçecek ? Aman allahım hala ağlıyor" "Şanslıysanız 3 ayda şanssızsanız 6 ayda geçer" dedi Janjan'ı kucağıma verdi karnına nasıl masaj yapacağımı,ağlama nöbeti sırasında kucakta nasıl taşıyacağımı gösterdi ve odadan çıktı O anda şanslı olmayı diledim 

Hemen altını çizeyim her ağlama kolik değil ; iletişimini sadece ağlayarak kurabilen yavruda aşağıdaki ihtimalleri eledikten sonra kolikten bahsedilebiliyor

- Aç mı ? 

Sütünüz gelmiş ve emziriyor olabilirsiniz ancak sütünüzün yetip yetmediği ilk başlarda hep bir soru işareti olarak karşınıza çıkıyor . Ben uzun yoğun bakım dönemi nedeniyle emziremedim. Sütümü sağıp verdiğim için ne kadar içtiğini biliyordum. Eğer emziriyorsanız her emzirmeden sonra 30 ml anne sütünü veya devam sütünü biberona koyup içtiği kadar verin. Böylece aç kalmasını engellemiş olur bu maddeyi elersiniz

- Altı pis mi ?

Piyasadaki bezler artık rahatsız etmiyor bebekleri ama ne olur ne olmaz kaka yapmamış dahi olsa altını değiştirin Böylece bu maddeyi de eledik

-Başka sağlık problemi var mı ?

Ateşini ölçün ; aft olma ihtimaline karşın ağzının içini kontrol edin; pişik var mı bakın kıyafetinde onu rahatsız edecek , canını acıtacak birşey var mı kontrol edin


Eğer hala ağlıyorsa ve nöbetler akşamları başlıyorsa ; tebrikler kolik bebeğiniz var... 
Şanslıysanız 3 ayda şanssızsanız 6 ayda geçecek

Peki biz bu süreçte neler öğrendik neler yaptık ;

-Akşam eşim gelir gelmez yemeğimizi yedik ve hazır şekilde beklemeye başladık Ağlama krizi için 10 kaplan gücünde hazırlandık

-Akşam misafirliğe gitmemeyi ; misafir kabul etmemeyi ; gelecekse de yükümüzü hafifletecek kol kasına sahip misafirleri tercih ettik

-Janjan'ın rahat ettiği kucakta taşıma pozisyonunu keşfettik ; yüzü öne bakar şekilde sırtı anne veya babanın karnına yapışık; bazı bebekler karınları anne veya babanın omuzunda taşınmayı tercih edebiliyor

-Kolik'in sağlık problemi olmadığını 2-3 saat sonra geçeceğini öğrendik Böylece stres olmamayı başardık Özellikle annenin stresini bebek hemen algılıyor ve daha uzun bir nöbet yaşıyor

-Bir "pırt"ın ne kadar kıymetli olduğunu gördük

-Doktorumuza ilaç sorduk "samp simplex" önerdi ama peşinden "işe yaramayacak ama alın isterseniz"dedi Bırakın Türkiye'de satılanları aynı etken maddeye sahip olmalarına rağmen Almanya'dan bile getirttim Hiç bir işe yaramadı

-2. ay kontrolü için hastaneye gittiğimizde yoğun bakım hemşirelerimizi ziyaret ettik Janjan'ı geri vermeyi denedik "1 ay sonra gelip alacağız" dedik En azından şansımızı denedik

-Ninni öğrendim ben. Hiç bilmiyordum Özellikle ritmik şarkılar ve ninnilerin dikkatini biraz dağıttığını ve Janjan'ı sakinleştirdiğini farkettik


Böylece 3 ayı geçirdik... Ama kolik geçmedi :(
Tam 3.5 aylıktı bir akşam yine Janjan'ı doyurdum;altını değiştirdim, hazır şekilde nöbeti bekliyoruz 
Gelmedi :) Bıçak gibi kesildi :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder